Vi arbetar ständigt med att förbättra vår verksamhet, både genom att själva se till vad som kan bli bättre – men också genom att fråga dem som hela tiden har med oss att göra. Under året har vi därför djupintervjuat några av våra kunder för att få svar på vad de tycker om oss som företag, vad som är bra och vad som kan bli bättre.
”De kan marknaden, de är gamla i gemet”. Falköpings Bilriktning är en av våra kunder sedan flera år och deras uttalande om oss gör oss både stolta och glada. Vi vill vara det självklara valet när det kommer till att handla begagnade reservdelar och då vill det till att man både känner sin kund och vet vilka delar som är attraktiva. Att Christer Carlsson, på Falköpings Bilriktning, tycker att vi gör det är det bästa kvitto vi kan få.
Vi ställde specifikt fem frågor till de som deltog i undersökningen. Såhär svarade Christer Carlsson i övrigt:
Om du skulle sammanfatta Eklunds Bildelslager med tre ord, vilka skulle du använda då?
”Seriösa, proffsiga och trevliga”.
Hur upplever du servicenivån och bemötandet från oss?
”Jag har inget negativt över huvudtaget att säga om er. Ni är alltid hjälpsamma och det märks i all kontakt med er att de är ett väldigt seriöst företag som tar sitt uppdrag på största allvar.”
Vad anser du att vi är bäst på?
”Ni går det extra varvet för att lösa våra förfrågningar. Även om ni själva inte har den specifika delen inne, kontaktar ni andra firmor eller letar efter nyare delar. Det är service!”.
Vad anser du att vi kan förbättra?
”Även om ni ofta svarar fort, så skulle jag önska att det gick ännu lite fortare ibland. Jag har ofta bråttom och skulle kanske önska ännu snabbare svar, även om det kanske är en orimlig förfrågan.”
Har du ytterligare kommentar om vår verksamhet?
”Allt går genom Eklunds, vi behöver inte ha koll på några andra verkstäder inom samma genre. Ni är en inarbetad firma som tillhandahåller exakt det vi behöver.”