”Vi ringer dem två-tre gånger per dag”

Vi arbetar ständigt med att förbättra vår verksamhet, både genom att själva se till vad som kan bli bättre – men också genom att fråga dem som hela tiden har med oss att göra. Under året har vi därför djupintervjuat några av våra kunder för att få svar på vad de tycker om oss som företag, vad som är bra och vad som kan bli bättre.

På frågan om hur länge företaget Berggrens bilservice anlitat oss, svarade ägaren Anders Berggren ”hur länge som helst”. För oss är det ett ultimat betyg, att våra kunder år efter år väljer att komma tillbaka till oss. Vi är därför glada att vårt väl etablerade samarbete med Flobyföretaget bevisligen fungerar så väl, både från vår, och kundens sida.

Vi ställde specifikt fem frågor till de som deltog i undersökningen. Såhär svarade Anders Berggren:

Om du skulle sammanfatta Eklunds Bildelslager med tre ord, vilka skulle du använda då?
”Professionella, snabba och trevliga.”

Hur upplever du servicenivån och bemötandet från oss?
”Den är mycket hög, det har aldrig varit några problem över huvudtaget. Jag pratar mycket gott om Eklunds, både i branschen och med vänner.”

Vad anser du att vi är bäst på?
”Att vara hjälpsamma och flexibla, även när vår förfrågan är krånglig eller udda. Eklunds är också alltid väldigt tillmötesgående om det skulle vara något fel på grejerna.”

Vad anser du att vi kan förbättra?
”Det är svårt att komma på saker som inte är orimliga. Men ska jag säga något så är det kanske att det skulle kunna vara fler leveranser under samma dag. Beställer man sent på eftermiddagen så kommer grejerna inte förrän dagen efter, men jag vet inte om det är en rimlig begäran. Det är svårt att komma på något annat. 99 procent av gångerna är allt vi beställer klockrent och skulle det inte vara det, så är de oerhört tillmötesgående inför retur och garanti.”

Har du ytterligare kommentar om vår verksamhet?
”Vi ringer dem två-tre gånger per dag och det är sällan de inte löser det man efterfrågar. De är stora och har ett väldigt bra kontaktnät, så skulle de inte ha den delen inne som vi ber om lägger de ner mycket tid på att leta rätt på den på annat vis. Det är väldigt tacksamt.”